Metrowagonmash "E" (81-703)
Típus: E (81-703)
Gyártó: Metrowagonmash
Gyártási év: 1963 -1969 (prototípus 1959)
Gyártott darabszám: 824
Pályaszám: №3001 – №4824
Városok: Moszkva, Leningrád, Kijev, Tibilisi, Baku
Műszaki adatok:
Szállítható személyek száma: 264 fő
Hossz: 19 166 mm
Szélesség: 2700 mm
Magasság: 3665 mm
Max. Sebesség: 90 km/h
Különbségek a későbbi „E” szériához képest:
1-2) Vezető fülke mögött nagyobb hely található, és egy ülőhely is helyet kapott itt.
3) A kocsi végében a hely szűkebb, és az elrendezése hasonló, mint a kocsi elején,ugyanis szintén található egy ülőhely, valamint a későbbi szériáknál látható kis ablak se létezett még itt.
4) Az ablak elválasztása itt még függőlegesen történt meg, valamint az ablakok kinyitása „bukó” módon történt
![](//ap.gportal.hu/portal/ap/image/gallery/1413823544_27.bmp)
Kívülről megfigyelhetjük a különbséget ezen a két rajzon:
![](//ap.gportal.hu/portal/ap/image/gallery/1413823536_58.bmp)
Amit az elődjétől a „D” típustól örökölt:
Pirossal jelöltük a képen ami ugyan az maradt a metrókocsin: a fényszórók, a zárlámpák, a belső világító testek, a táblatartó, a függőlegesen elválasztott ablakok és a csatlakozás is valamint a №3001-es prototípusnál amit 1959-ben készítettek el, megmaradt bordázatlanul az oldalfal a kocsi felső részén, de a többinél már megjelentek a bordák ottis.
![](//ap.gportal.hu/portal/ap/image/gallery/1413823559_37.bmp)
![](//ap.gportal.hu/portal/ap/image/gallery/1413824003_13.bmp)
Felújítások, átépítések:
Talán Kijev használta ki ennek a méltán népszerű kocsinak az adottságait, ott ugyanis sokszor átlettek alakítva, modernizálva és kaptak életmeghosszabbító felújítást.
![](//ap.gportal.hu/portal/ap/image/gallery/1413823992_01.bmp)
![](//ap.gportal.hu/portal/ap/image/gallery/1413823981_24.bmp)
![](//ap.gportal.hu/portal/ap/image/gallery/1413839832_81.bmp)
zettLájkold és oszd meg ha tetsu:Lájkold és oszd meg ha tetszett ![](//ap.gportal.hu/portal/ap/image/gallery/1413824016_82.bmp)
Lájkold és oszd meg ha tetszett:
|